Тема. Відповідальність за свої вчинки. Обов'язок.
Відповідальність! Дисципліна. Емоції та почуття. Вчинок і порядність.
Доручення. Слово і діло
Мета: закріплювати уявлення дітей про такі етичні
норми як обов'язоіі відповідальність, дисципліна і т. ін.; вчити відповідально
ставитися дЦ навчання, виконувати доручення; привчати цінувати своє слово; розЦ
вивати вміння аналізувати свої вчинки; виконувати почуття правової
самосвідомості.
Обладнання: ситуативні малюнки, ребуси,
прислів'я, завдання дЦ груп, оповідання В. О. Сухомлинського «Як важко бути
людиною».
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Учитель
—
Доброго ранку! — мовлю за звичаєм.
—
Доброго ранку! — кожному зичу я.
— Доброго ранку! — людям бажаю. І усміхаються
у відповідь люди: Добрі слова ж бо для кожного любі!
II.
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення
теми і мети уроку
- Сьогодні ми поговоримо про те, що означає
поводитись гарно. Тема ого уроку — це слова можна і не можна,
правильно і неправильно.
III.
Вивчення нового матеріалу і < ново вчителя.
Людина починається з добра...
Добре слово і добрий вчинок завжди
підтримають і допоможуть. И ми 11, можуть вилікувати. За багато років існування люди
намагалися it інп так, щоб усім було добре, тобто справедливо.
Завжди справедливо ми можемо
оцінити дії людей, їх вчинки! Справжня людина — це людина добра.і мудра, щедра
та сердечна, ці.і вміє любити і співчувати, захистити та приголубити, поважати
і побідити, людина з добрим
серцем та світлою душею, яка вміє відповідати і ' юї вчинки, дисциплінована та
порядна.
Вміння бути такою людиною вчать слова можна
та неможна. З'ясуємо, |||0 можна робити, щоб стати людиною і
залишитися нею назавжди. 1
ілвдання для групової роботи.
/ група. Виберіть із запропонованих
речень ті, в яких вчинки дітей приносять користь, тобто так чинять добрі люди,
складіть із них пам'ятку |(о(ірих і корисних справ.
Допомагати мамі мити посуд.
Робити комусь зло, якщо цього ніхто не
бачить.
Допомагати друзям у біді.
Ділитися тим, що є у тебе.
Спати на уроках.
Красти.
Захищати слабшого.
Ображати тварин.
Берегти рідну природу та охороняти її.
Шанувати працю інших людей.
Завжди виконувати тільки добрі справи.
Галасувати, коли хтось відпочиває.
2 група. Продовжте прислів'я. Хто людям добра бажає, ... Все добре переймай, ...
Якщо слово дав, ...
' . Добре діло втіха, ...
3 група. Продовжте речення. Бути дисциплінованим учнем означає ...
4 група. Розгляньте малюнки.
Дайте пораду дітям на кожному малюнку, чому
не слід так себе ш водити.
3.
Презентація виконаних завдань.
— Сьогодні ми з'ясуємо, що таке правильний
вчинок, обов'язоі порядність та дисципліна. Ми знаємо, що необхідно допомагати
нещ^і ним, знедоленим. Поділитися шматком хліба, дати притулок бездомном захистити слабшого, порятувати хворого.
Кажімо більше добрих слів Знайомим, друзям і
коханим. Нехай комусь тепліше стане Від зливи наших почуттів.
—
Сьогодні на урок я вам принесла оповідання В. О. Сухомлинсь» кого «Як
важко бути людиною». Послухайте його, будь ласка. (Вчителі читає оповідання.)
— Як
би ви вчинили на місці дітей?
— Як
ви вважаєте, чи легко завжди залишатися людиною? Що цього потрібно?
IV. Визначення
результатів навчання
- Сьогодні ми говорили про добрий вчинок,
намагалися розібратися, її' цс таке. Чому бувають добрі і погані вчинки? Як
діяти, щоб вчинки Иіііпіосили лише користь тобі та оточуючим? Закінчуючи урок,
хочу Цюйжати вам стати насправді красивими людьми. Нехай ваші
вчинки І н ііпс ставлення до людей завжди викликають у них позитивне, добре, ін
шобл
иве ставлення до вас.
V. Домашнє
завдання
- Опишіть добру справу, за яку ви комусь
вдячні.
|